szybki kontakt: +48 605 988 747
Biuro: 81 475 50 94
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

pl en

Jaki wpływ mają pieczarki na zdrowie człowieka?

Są doskonałym dodatkiem do pizzy, zapiekanek czy sosów. Pieczarki, bo o nich mowa nadają się do wielu potraw. Można je smażyć, piec, gotować lub marynować, ale też jeść na surowo. Czy te popularne grzyby mają jakieś wartości odżywcze?

Pieczarki – jakie są ich właściwości odżywcze?

Większość osób lubi smak pieczarek, zwłaszcza gdy stanowią one dodatek do pizzy lub zapiekanek. Doskonale nadają się do sałatek, mięsa, farszów, sosów, a także stanowią główny składnik zupy pieczarkowej. Panuje powszechna opinia, że te grzyby, mimo że smaczne, nie posiadają żadnych wartości odżywczych. Czy to prawda? Liczne badania naukowe, udowadniają, że pieczarki wykazują działanie antybakteryjne, a nawet przeciwnowotworowe. Są niskokaloryczne, zawierają mało tłuszczu i powodują uczucie sytości, dzięki czemu zmniejszają apetyt. W 90% składają się z wody, a błonnik w nich zawarty obniża poziom, tak zwanego, złego cholesterolu.

Pieczarki stanowią cenne źródło witamin, zwłaszcza witaminy D, która zapewnia zdrowe zęby i kości. Zawierają również duże ilości kwasu foliowego. W tych grzybach znajdują się minerały, takie jak: mangan, cynk, miedź, sód, magnez, żelazo i wapń. Występujący w nich beta-glukan, stymuluje układ odpornościowy. Dzięki temu organizm ludzki ma większą odporność na infekcje i przewlekłe choroby. Spożywanie tych grzybów pomaga w odtruwaniu organizmu ze szkodliwych substancji. Dużo również ostatnio się mówi o ich dobroczynnym wpływie na funkcjonowanie wątroby. Są bogate w selen, który jest silnym przeciwutleniaczem. Ten pierwiastek jest bardzo ważny dla zdrowia człowieka, bo wzmacnia serce, odporność organizmu, wspomaga pracę tarczycy i zmniejsza stany zapalne.

Warto wiedzieć, że pieczarki poddane obróbce termicznej nie tracą swoich cennych właściwości. Dzieje się wręcz przeciwnie. Gotowane pieczarki zawierają więcej antyoksydantów niż surowe. Dodatkowym ich atutem jest to, że są tanie i łatwo dostępne. Można je kupić praktycznie w każdym sklepie i markecie.

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.